Header Ads

Η κυβέρνηση θωρακίζει τα σύνορα με drones, θερμικές κάμερες και εξοπλισμένα σκάφη

Μεταναστευτικό: Επεκτείνεται ο φράχτης στον Έβρο - Σκέψεις επέκτασης και της αντιαρματικής τάφρου μήκος 14,4 χιλ μεταξύ των χωριών Μαράσια και Νέα Βύσσα 


Μη επανδρωμένα αεροσκάφη, μικρά drones, εικόνες από το δορυφόρο Hellas Sat, θερμικές κάμερες και κάμερες ανίχνευσης κίνησης θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου να ενισχυθεί η επιτήρηση των συνόρων

Στην περαιτέρω θωράκιση των ελληνοτουρκικών χερσαίων και θαλάσσιων συνόρων προχωρά η κυβέρνηση, μέσω της αύξησης της παρουσίας κατάλληλα εξοπλισμένων σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος στο Αιγαίο, αλλά και την πραγματοποίηση μιας σειράς τεχνικών έργων κατά μήκος του ποταμού Έβρου.

Τα επεισόδια και οι μάχες μεταξύ των ελληνικών δυνάμεων ασφαλείας με τους χιλιάδες αλλοδαπούς που υπό την καθοδήγηση των τουρκικών αρχών επιχειρούν εδώ και σχεδόν δέκα ημέρες να περάσουν στο ελληνικό έδαφος, κατέδειξαν όχι μόνο τη χρησιμότητα του φράχτη του Έβρου, αλλά και την ανάγκη επέκτασή του σε περιοχές, κυρίως, προς το νότο. Στο πλαίσιο αυτό και αφού προηγουμένως σε συνεδρίασή του το ΚΥΣΕΑ «άναψε το πράσινο φως», αποφασίστηκε η επέκταση του φράχτη κατά 40 επιπλέον χιλιόμετρα με την προοπτική μελλοντικά να αναπτυχθεί σε όλα τα σημεία που έχουν «μαρκαριστεί» ως περάσματα από τους διακινητές.

Σύμφωνα με πληροφορίες το μεγαλύτερο μέρος του φράχτη θα τοποθετηθεί στο νότιο μέρος του Έβρου, κυρίως στην περιοχή των Φερών και στα δέλτα του ποταμού. Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με τις σχετικές μελέτες, φράκτης αναμένεται να τοποθετηθεί και σε ορισμένα επιλεγμένα σημεία σε Ορμένιο, Τυχερό, Σουφλί, Δίκαια, Δίλοφο, Μαράσια και Νέα Βύσσα. Σήμερα ο φράκτης εκτείνεται σε μήκος 12,5 χιλιομέτρων πριν και μετά τις Καστανιές.

Κατασκευή τάφρου
Πέρα από τον φράκτη πάντως, υπάρχουν σκέψεις επέκτασης και της αντιαρματικής τάφρου μήκος 14,4 χιλ. που δημιουργήθηκε επί των ημερών Φράγκου Φραγκούλη στην ηγεσία του ΓΕΣ, το 2011 μεταξύ των χωριών Μαράσια και Νέα Βύσσα και η κατασκευή της οποίας συνεχίζεται, αν και με αργούς ρυθμούς, μέχρι και σήμερα. Η συγκεκριμένη τάφρος, πέρα από τους στρατιωτικούς σκοπούς που εξυπηρετεί, είχε ως αποτέλεσμα να ανακόψει σε σημαντικό βαθμό το πέρασμα των παράνομων μεταναστών από το συγκεκριμένο σημείο. Να σημειώσουμε πως το αρχικό σχέδιο προέβλεπε το μήκος της τάφρου να έφτανε τα 120 χιλιόμετρα, καλύπτοντας δηλαδή σχεδόν τη μισή έκταση των ελληνοτουρκικών συνόρων και το πλάτος της τα 30 μέτρα.

Παράλληλα το υπουργείο Εθνικής Άμυνας εξετάζει και την αύξηση του αριθμού των στρατιωτικών φυλακίων, σε σημεία περάσματα του ποταμού, όπως και την αύξηση των περιπολιών από στρατιωτικά τμήματα, ενδεχομένως και με τη συμμετοχή συνοριοφυλάκων. Σημαντικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να παίξει τόσο η πρόσληψη 400 νέων συνοριοφυλάκων όσο και η ενεργοποίηση ενός πλέγματος νέας τεχνολογίας που σαν σκοπό θα έχει τον έγκαιρο εντοπισμό και εν συνεχεία την ειδοποίηση των ελληνικών αρχών για την παρουσία παράνομων μεταναστών όταν αυτοί κινούνται πλησίον της ελληνοτουρκικής μεθορίου.

Μη επανδρωμένα αεροσκάφη, μικρά drones, εικόνες από το δορυφόρο Hellas Sat, θερμικές κάμερες και κάμερες ανίχνευσης κίνησης, είναι μερικά μόνο από τα μέσα που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να ενισχυθεί η επιτήρηση των συνόρων, τροφοδοτώντας, σε πραγματικό χρόνο, με εικόνα και ήχο, το κοινό κέντρο επιχειρήσεων Στρατού και Ελληνικής Αστυνομίας, το οποίο θα στηθεί στη Νέα Βύσσα. Παράλληλα, η ενεργοποίηση της ομάδας ταχείας επέμβασης Rabit μέσω της υποβολή σχετικού αιτήματος στη Frontex εκτιμάται ότι θα βοηθήσει ακόμη περισσότερο στον έλεγχο της παράνομης μετανάστευσης, αυξάνοντας την πίεση προς την Τουρκία, καταδεικνύοντας συνάμμα και επί του επιχειρησιακού πεδίου ότι τα ελληνικά σύνορα είναι και σύνορα της Ε.Ε.

Σαμοθράκη
Την ίδια στιγμή κύκλοι του Πενταγώνου φοβούνται ότι η μεταναστευτική πίεση, που επί του παρόντος εκφράζεται κυρίως στην περιοχή γύρω από το τελωνείο στις Καστανιές, σταδιακά θα μετατοπιστεί νότια και πιο συγκεκριμένα στα δέλτα του Έβρου, όπου και το ποτάμι είναι πιο ρηχό και το πέρασμά του πιο εύκολο. Εκείνο που ωστόσο ανησυχεί και προβληματίζει ιδιαίτερα τους έλληνες επιτελείς είναι οι πληροφορίες που υπάρχουν ότι οι τούρκοι ενδέχεται να δημιουργήσουν μία νέα θαλάσσια δίοδο μεταφοράς μεταναστών, χρησιμοποιώντας ως βάση περιοχές στα ανατολικά του Έβρου. Σύμφωνα με τις εν λόγο πληροφορίες, οι τούρκοι σχεδιάζουν να μεταφέρουν με βάρκες και να αποβιβάσουν στη Σαμοθράκη ένα μεγάλο αριθμό παράνομων μεταναστών, από αυτούς που ήδη έχουν μεταφέρει στην Ανατολική Θράκη, επιχειρώντας να παρακάμψουν, δια θαλάσσης, το «τείχος» που έχουν στήσει κατά μήκος του Έβρου οι ελληνικές δυνάμεις ασφαλείας. Στο πλαίσιο αυτό, έχει εκπονηθεί σχέδιο δραστηριοποίησης σκαφών είτε του Πολεμικού Ναυτικού, είτε του Λιμενικού Σώματος προκειμένου, στο μέτρο του δυνατού να σφραγιστεί η συγκεκριμένη θαλάσσια οδός.

Ηλεκτροοπτικές κάμερες
Ταυτόχρονα, οι πληροφορίες θέλουν να επαληθεύεται και ο μεγάλος φόβος της ελληνικής πλευράς, πως η αδυναμία να σπάσει ο κλοιός των ελληνικών δυνάμεων ασφαλείας στον Έβρο, θα έχει ως αποτέλεσμα οι τούρκοι να αναδιατάξουν τις δυνάμεις τους μεταφέροντας έναν μεγάλο αριθμό μεταναστών από την περιοχή της Ανατολικής Θράκης και την Κωνσταντινούπολη, στα μικρασιατικά παράλια. Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσεται και η ενεργοποίηση ενός μεγάλου αριθμού πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, τα οποία επιχειρούν στα ανατολικά των νησιών του Αιγαίου, με στόχο να αποτρέψουν τα κατάμεστα με παράνομους μετανάστες πλοιάρια, να φτάσουν στα ελληνικά νησιά. Σχεδόν στο σύνολό τους τα ελληνικά πλοία είναι εξοπλισμένα με ηλεκτροοπτικές κάμερες οι οποίες έχουν τη δυνατότητα «νυχτερινής όρασης», αλλά και κατόπτευσης\καταγραφής εικόνας, σε μακρινές αποστάσεις. Μέσω του συγκεκριμένου εξοπλισμού η ελληνική πλευρά έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει, μέσα από τα ελληνικά χωρικά ύδατα, κάθε κίνηση που γίνεται στα μικρασιατικά παράλια και αφορά στην προετοιμασία και επιβίβαση παράνομων μεταναστών σε βάρκες για να περάσουν σε ελληνικό έδαφος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συγκεκριμένες προετοιμασίες γίνονται υπό το βλέμμα και την καθοδήγηση των επίσημων τουρκικών αρχών, οι οποίες όχι μόνο δεν κάνουν το παραμικρό για να τις εμποδίσουν, αλλά δεν εμφανίζονται ακόμη και όταν τα ελληνικά πλοία τους καλούν μέσω ασυρμάτου, να πάνε με τους ακταιωρούς τους να παραλάβουν τις βάρκες που κινούνται εντός των χωρικών τους υδάτων. Όπως εκτιμάται όσο θα βελτιώνεται ο καιρός τόσο θα αυξάνεται και το πλήθος των πλοιαρίων που θα φεύγουν από τα μικρασιατικά παράλια για κάποιο ελληνικό νησί. Απ’ ότι φαίνεται αυτή τη φορά οι τούρκοι έχουν βάλει στο στόχαστρό τους μια σειρά από μικρά ελληνικά νησιά όπως η Σύμη και το Καστελόριζο, δημιουργώντας μείζον πρόβλημα στις τοπικές κοινωνίες και αυξάνοντας το βαθμό δυσκολίας και τα κόστη στην ελληνική πλευρά ως προς την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Από το Blogger.